-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:796 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

چرا در جامعه عدالت اجرا نمي شود بين درآمدها تفاوت فاحش وجود دارد
عدالت اجتماعي از آرمانهاي مقدس اسلام و همه مصلحان مي باشد و در اين ميان آنچه مهم است، راه رسيدن به عدالت اجتماعي است. تقسيم بالسويه امكانات در جامعه اسلامي، از جمله پايه هاي اجراي عدالت است؛ ولي بايد توجه داشت كه تقسيم بالسويه امكانات، الزاماً مساوي با كار يكسان و دستمزد يكسان نيست. پزشكي كه حدود دو دهه از بهترين ايام عمر خود را وقف تحصيل مي كند و پس از آن با يك دهه كار و تلاش، تجربه كافي كسب مي كند و بالاخره يك طبيب حاذق مي شود، اگر بنا باشد باكسي كه زحمتي به خود نداده و به ساده ترين كارها اشتغال ورزيده يكسان باشد، آيا عدالت است؟ پس نتيجه سي سال كار علمي پزشكي كي و كجا بايد محاسبه شود؟ بنابراين امكانات بايد بالسويه تقسيم شود؛ يعني همگان از حق تحصيل و امكانات عمومي آن بهره مند باشند و هركس نيز به مقدار زحمت و تلاشي كه درمجموع انجام مي دهد، بايستي از موهبت هاي الهي بهره مند گردد. در مورد مدرك گرايي نيز گفتني است گرچه مدرك براي برخي، صرفاً ممر درآمد است و آن چيزي كه فراموش شده علم و هنراست، ولي بايد توجه داشت كه ارزش دادن به مدرك، درمجموع موجب رونق علم و دانش مي گردد و رونق علم و دانش، موجب بالا رفتن سطح آگاهي هاي جامعه و رشد و بالندگي آن خواهد شد. در حقيقت مدرك، عاملي است براي برانگيختگي مردم جهت تحصيل علم. و درنتيجه بايد گفت كه تفاوت ها يك ضرورت اجتماعي است؛ ولي تبعيض هرگز روا نيست. در اين جا ذكر يك تجربه تاريخي نيز مفيد است و آن اين كه درزمان تسلط كمونيستها بر بلوك شرق، آنان مدتي سعي كردند كه دستمزد مساوي براي همه مشاغل برقرار نمايند؛ ولي اين كار عملاً به متوقف شدن چرخه اقتصادي جامعه منجر گرديد تا آن جا كه مجبور به اصلاح آن شدند. و اين كار موجب آن گرديد كه بلوك شرق، از نظر صنعت و پيشرفت در رشته هاي مختلف باز بمانند و نهايتاً نيز موجب از هم گسيختگي نظام آنان شد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.